نکاتی در خصوص مطالعه ایام نوروز

نکاتی در خصوص مطالعه ایام نوروز

پیام ها: 0
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/Py56K
متن خبر:

تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای دانش آموزان پس از گذراندن 6 ماه درس خواندن و مدرسه رفتن است که استراحت کامل داشته باشند و از درس خواندن دور باشند تا با روحیه ای مضاعف دوباره به مدرسه بازگردند.

ولی استراحت مطلق در این ایام سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود پس در تعطیلات عید نیاز به ایجاد یک برنامه مناسب است که در کنار تفریح و استراحت، برخی از ساعت های ایام عید را به درس خواندن و مطالعه دروس اختصاص دهیم تا هم تعطیلات خوبی داشته باشیم و هم از افت تحصیلی جلوگیری کنیم.

دانش آموزان در تعطیلات سال نو، 3 نوع عملکرد متفاوت را می توانند از خود نشان دهند.

  1. عده ای در تعطیلات سال نو فقط به استراحت و تفریح می پردازند. قطعا این دسته از دانش آموزان ضررهای زیادی را متوجه خواهند شد.
  2. عده ای به جبران نقایص درسی خود و قوی کردن دروس ضعیفشان می پردازند. بدون شک این دانش آموزان می توانند موفقیت های زیادی را به دست بیاورند.
  3. عده ای هم که مشکلات درسی چندانی ندارند صرفا به دوره ی دروس خود می پردازند تا آن مطالب را برای خودشان تثبیت کنند.این دسته از دانش آموزان هم بسیار موفق می شوند.
  • بهتر است مدت زمان مطالعه را مشخص کنید و هر زمان از روز که توانستید مطالعه خود را انجام بدهید.اگر موفق به خواندن دروس شدید، جلوی آن علامت بزنید.
  • برای دانش آموزان سال اول و دوم متوسطه باید روزی 4 تا 5 ساعت مطالعه داشته باشند.
  • دانش آموزان برای اینکه دچار خستگی نشوند، می توانند برنامه مطالعاتی خود را به دو قسمت صبح و عصر تقسیم نمایند. مثلا می توانید صبح یکی از دروس را بخوانید، ظهر یکی دیگر و عصر یک درس دیگر را و تمام درس های خود را پشت سر هم مطالعه نکنید.

تبعات عدم درس خواندن در عید:

اگر دانش آموزان در تعطیلات به صورت کلی درس خواندن را کنار بگذارند، ممکن است که ضررهای زیادی را متوجه شوند.
این ضررها می تواند شامل موارد زیر باشند:

  • دانش آموزانی که به مدت تقریبا 2 هفته درس خواندن را تعطیل کنند، بعد از تمام شدن تعطیلات، ممکن است که بی حوصله شوند و انگیزه ای برای درس خواندن نداشته باشند.
  • این دانش آموزان ممکن است که در درس هایی که ضعیف هستند ضعیف تر و ضعیف تر بشوند.زیرا همان مقداری را هم که یاد گرفته بودند در اثر عدم تکرار از یاد می برند.
  • اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.زیرا می بینند که نمراتشان از خیلی همکلاسی هایشان کمتر است.

 

برخی از والدین و دانش آموزان در تعطیلات نوروزی فقط اصرار می کنند که باید درس بخواند و فرصت های تفریحی کمتری را در اختیار آخود می گذارند. آنها در نظر دارند که در این مدت تعطیلات نقاط ضعف خود را برطرف کنند اما باید بدانید برای اینکه دانش آموز بتواند با روحیه خوب پس از تعطیلات وارد مدرسه شود، باید در ایام تعطیلات تفریح و استراحت داشته باشد زیرا تفریح یکی از پایه ای ترین نیازهای افراد است.

 

سال نو مبارک

تهیه شده در واحد مشاوره

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: