کم خوابی ناشی از استرس های روانی شیوع کرونا، آخرین یافته ها

کم خوابی ناشی از استرس های روانی شیوع کرونا، آخرین یافته ها

پیام ها: 1
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/Gd7t5
متن خبر:

پیام های کلیدی
یک مطالعه جدید نشان داد که مشکلات بهداشت روانی در ابتدای همه گیری بر مدت زمان خواب فرد تأثیر می گذارد.
تجربه کم خوابی می تواند سطح اضطراب را افزایش داده و یک چرخه منفی ایجاد کند.
برای مقابله با اختلالات خواب ، متخصصان توصیه می کنند از صفحه نمایش خودداری کنید، یک ساعت خواب ثابت داشته باشید و یک برنامه شبانه روتین داشته باشید.
آیا تا به حال شده شب در رختخواب باشید و مدام تلاش کنید بخوابید اما خوابتان نبرد؟
یا شاید شما احساس کرده اید که بیش از حد معمول خوابیده اید اما روز بعد هنوز خسته هستید؟
اگر یکی از این دو سناریو را تجربه کرده باشید ، احتمالاً استرس داشته باشید.
در مجموع،  بیماری همه گیر کووید 19 باعث شده است که جهان در طی یک سال و نیم گذشته استرس بیشتری را تجربه کند.
سوال این است که ، این افزایش استرس چه تاثیری بر خواب افراد دارد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

پژوهش
دکتر الکس دیمیتریو، دارای دو بورد  روانپزشکی و پزشکی خواب و بنیانگذار روانپزشکی و داروی منلو پارک می گوید؛ 
برخی افراد دارای اضطراب بیش از حد بیدار هستند، در حالی که افرادی که دچار افسردگی و انرژی کم هستند تمایل زیادی به خوابیدن دارند.
بیماران استرسی و مضطرب من اغلب چیزی را دارند که من آن را خوابیدن در میدان جنگ می نامم، اگر در میدان جنگ باشید چگونه می خوابید. 
اگرچه محققان سطح استرس قبل از همه گیری را مقایسه نمی کنند، اما مطالعات نشان داده است که از زمان شروع همه گیری، مشکلات بهداشت روان افزایش یافته است. یک مطالعه در اکتبر 2020 نشان داد که افراد 13 تا 16 ساله به دلیل همه گیری ، دچار کاهش سلامت روان شده اند. در مورد بزرگسالان ، یک مطالعه در دسامبر سال 2020 نشان داد که 42 درصد از بزرگسالان ایالات متحده علائم اضطراب یا افسردگی را گزارش کرده اند، در حالی که این میزان در ژانویه  تا ژوئن 2019 یازده درصد بوده است. 
احساس استرس به خودی خود در تمام موارد همه گیر افزایش یافته است. یک مطالعه در مارس 2021 نشان داد که 48 درصداز والدین ایالات متحده سطح استرس بالاتر از قبل از ابتلا به همه گیری را گزارش کرده اند. استرس ممکن است به خواب کوتاهتر و پراکنده با کیفیت خواب پایین کمک کند. ”،دکتر فریدا رونگل، مربی خواب و مشاور علم چرخه خواب می گوید؛
 35 درصد از شرکت کنندگان گزارش خواب کمتر و 31 درصد گزارش خواب بیش از حد مورد نظر را داشته اند.

الکس ساوی ، مربی معتبر علوم خواب و بنیانگذار اقیانوس خواب، می گوید: "استرس - چه گاه به گاه و چه مزمن - یکی از رایج ترین عوامل محرک است که ممکن است خواب فرد را مختل کند."
"هنگام استرس ، مغز کورتیزول را آزاد می کند. کورتیزول به نوبه خود بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد ، حالت هشدار مغز را فعال می کند و می تواند ساختار خواب فرد را تغییر دهد.
 کورتیزول می تواند تولید ملاتونین ، هورمونی را که در پاسخ به تاریکی به اوج خود می رسد و بدن را به خواب می کشد ، سرکوب کند. "حتی افرادی که گزارش کرده اند در طول همه گیری، بیش از حد مطلوب خوابیده اند، "استراحت بیشتری ندارند". 
همانطور که ساوی توضیح می دهد ، ظاهراً کورتیزول همچنین می تواند منجر به صرف زمان کمتری در مرحله ترمیم خواب شود."خواب خوب فقط به تعداد ساعات خواب ما بستگی ندارد. 
همچنین به زمانبندی ، میزان منظم بودن اوقات خواب و کیفیت خواب مربوط می شود. اگر خواب ما تکه تکه باشد و خیلی مرتب بیدار شویم، حتی اگر به اندازه کافی بخوابیم ، کیفیت خواب می تواند پایین باشد. "تعجب آور نیست که خواب ناچیز یا کوتاه مدت می تواند بر مشکلات روحی و روانی شما بیفزاید. 
مطالعه ای در سال 2019 نشان داد که یک شب بی خوابی می تواند میزان اضطراب را تا 30 درصد افزایش دهد .

 

 

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات:
علی پرمه زاده دوازدهم ریاضی یک، کلاس 303 يک شنبه 1400/05/17، ساعت 14:10
سلام من مادر علی پرمه زاده دانش آموزان دهم ریاضی هستم متاسفانه دچار وابستگی شدید به گوشی دارد که شب ها تا ۵الی۶ صبح بیدار می مونه وبازی می کنه باگوشیش واین روی رفتار ودرس خواندنش فوق العاده تاثیر منفی گذاشته من رو راهنمایی بفرمایید چکار کنم