نکاتی برای مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر 

نکاتی برای مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر 

پیام ها: 0
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/Ys4g9
متن خبر:

نکاتی برای مراقبت از فرد مبتلا به آلزایمر 

اگر شما از یک بیمار مبتلا به آلزایمر مراقبت می‌کنید، حتما می‌دانید که تمام جنبه‌های زندگی شما پس از بیماری عزیزتان تغییر کرده‌است. این می‌تواند شامل برنامه‌ریزی‌های شما برای آینده، اهداف و اولویت‌هایتان باشد. برای اینکه بتوانید این دوره از زندگی خود را به راحتی سپری کنید و خود را با شرایط به وجود آمده وقف دهید، بهتر است ابتدا به خودتان کمک کنید و اطلاعات خودتان را در این زمینه بالا ببرید.

 قوانین اساسی مراقبت از بیمار را بدانید:

مطلع بودن یک روش عالی برای کاهش استرس و بهره‌وری، در مراقبت از بیمار است. بهتر است که کتاب‌ها و مقاله‌هایی را که در این زمینه نوشته شده مثل «یک روز ۳۶ ساعته» و «قلب آلزایمر» را مطالعه کنید. دانستن نحوه استحمام، تغذیه و لباس پوشیدن بیمار آلزایمری با حداقل سر‌و‌صدا و ناامیدی، بار شما را کاهش می‌دهد. همچنین شما باید بیاموزید تا اهداف واقع بینانه‌ای برای خود قرار دهید. برای مثال از همزمان غذا دادن و لباس پوشیدن بیمار خودداری کنید.

حواستان به خودتان هم باشد. اطمینان حاصل کنید که حداقل مقداری از وقتتان را به سلامتی و آرامش خود اختصاص می‌دهید. ورزش منظم به احیای روحیه و بدن شما کمک خواهد کرد. همچنین شنیدن تجربیات سایر مراقبین و به اشتراک گذاشتن تجربه خود، دانش و قدرت جدیدی برای مقابله با بیماری به شما می‌دهد.

1⃣ از کوره در نروید:

اگر متوجه شده‌اید که به طور مرتب حوصله خود را از دست می‌دهید و بر سر عزیزتان فریاد می‌زنید، بهتر است از کسی کمک بخواهید. عادلانه نیست که بر سر فرد بیمار فریاد بزنید.

2⃣ همیشه مراقب علائم افسردگی و استرس باشید. اگر مرتباً هر یک از علائم زیر را تجربه می‌کنید، بهتر است تا از یک پزشک و یا متخصص کمک بخواهید:
🍀 خلق و خوی تحریک پذیر
🍀احساس بی‌ارزشی یا گناه بیش از حد
🍀افکار خودکشی
🍀مشکلات خواب
🍀خستگی
🍀از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت‌های معمول
🍀مشکل در تمرکز
🍀تغییرات بیش از حد در اشتها و وزن

سرانجام سعی کنید که همه زندگی عاطفی شما حول بیمارتان نباشد. کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و سعی کنید یک زندگی عاطفی جداگانه برای خود ایجاد کنید.

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: