شيوه نامه برگزاري المپيادرايانه نوآموزان پيش دبستاني ودانش آموزان ابتدايي ناحيه يك شيراز

شيوه نامه برگزاري المپيادرايانه نوآموزان پيش دبستاني ودانش آموزان ابتدايي ناحيه يك شيراز

پیام ها: 0
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/Rj9z2
متن خبر:

 باسمه تعالی

شيوه نامه برگزاري المپيادرايانه نوآموزان پيش دبستاني ودانش آموزان ابتدايي ناحيه يك شيراز

رشد فزاینده فن‏آوری‏های نوین ، ابزارهای ارتباطی در جهان امروز و گسترش ارتباطات بین المللی در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی، سیاسی و اجتماعی از یک سو و گسترش کاربرد رایانه و نرم افزارهای رایانه ای در اغلب حوزه های زندگی بشری به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر، لزوم فراگیری علوم و مهارت های کار با رایانه را در جوامع کنونی بیش از پیش متبلور نموده است؛ مهارت هایی که بی شک عدم آگاهی نسبت به آن‏ها در نظام آموزشی نوین به نوعی بی سوادی و عقب ماندگی قلمداد می گردد. همچنین با توجه به توانمندی ها، علائق و انگیزه‏ی بالای فراگیران در دوره‏ی ابتدایی در زمینه‏ی فعالیت‏های رایانه ای، ضرورت دارد از فرصت پیش آمده نهایت بهره برداری را نموده و با توجه به سطح درک و فهم، مهارت های کار با رایانه را البته به صورت محدود و کنترل شده به ایشان آموخت.

المپیاد پیش رو که چند سالی است در این ناحیه برگزار می گردد در صدد است تا با ایجاد فضایی سالم و رقابتی و البته فارغ از محدودیت های درس و کلاس رسمی، دانش آموزان را به فراگیری علوم و فنون رایانه ای تشویق نماید؛ لذا شايسته است مدیران محترم طبق سنوات گذشته نهایت مساعی خود را در جهت اجرای هرچه بهتر این المپیاد بکار گیرند. لازم به ذکر است این معاونت از تمامی پیشنهادات و انتقادات سازنده در خصوص برگزاری بهتر المپیاد استقبال خواهد کرد.

در زمينه برگزاري المپيادرايانه توجه همكاران محترم رابه نكات ذيل جلب مي نمايد:

1-المپیاد مرحله ناحیه درپنج گروه ( گروه الف :پیش دبستانی، گروه ب:اول ابتدایی، گروه پ:دوم و سوم ابتدایی، گروه ت:چهارم و پنجم ابتدایی و گروه ث: ششم ابتدایی) در هفته اول اردیبهشت ماه 1394، در محل کتابخانه دانش آموز واقع در میدان معلم برگزار خواهد شد.

2-مربی پس از برگزاری المپیاد رايانه درمرحله آموزشگاه (هفته ‏ی آخر بهمن ماه) و مشخص نمودن نفرات برتر، 5 نفر از دانش آموزان و یا نوآموزان را در هرگروه و ثبت مشخصات آنها به تفکیک پایه  حداکثر تا روز چهارشنبه تاریخ  93/12/10 به  دبیرخانه دبستان معرفي نمايد.

3-المپیاد منحصراً در سطح ناحیه برگزار شده و مرحله استانی نخواهد داشت.


4-به ازاء هر دانش آموز شرکت کننده در المپیاد مبلغ  300/000 ریال معادل ( سي هزار تومان)  به دبیرخانه دبستان تحویل دهید.

5-نفرات برتر هر گروه در جشن سپاس که تاریخ آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

6-مواد آزمون شامل؛ ویندوز سون ( Windows 7 )- آفیس 2010 ( Office 2010 ) و اینترنت( Internet ) می باشد که کتابچه راهنما و نمونه سؤالات سال های گذشته در یک فایل pdf به پیوست تقدیم می گردد.

 

دانلود کتابچه راهنما و نمونه سوالات سال های گذشته

 

توجه : والدین محترم تاریخ و زمانبندی برگزاری آزمون پایه های مختلف در مرحله آموزشگاه متعاقبا اعلام می گردد.

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: