بازیهای آموزشی در دوره ابتدایی

بازیهای آموزشی در دوره ابتدایی

پیام ها: 0
فایل ها: 0
لینک کوتاه:
emamrezaedu.com/s5Q9P
متن خبر:

نام بازی : تشخیص حروف الفبا با چشم بسته .

هدف : آموزش عمیق حروف از طریق حس لامسه و تقویت حس لامسه .

وسایل وابزار لازم : حروف الفبای بریده شده از چوب ، پلاستیک یا مقوای ضخیم .

شیوه اجرا :چشم دانش آموزی را که انتخاب کرده ایم ، می بندیم و یکی از حروف الفبا را که از چوب یا پلاستیک یا مقوّا قبلاُ تهیه شده به دستش می دهیم واز او می خواهیم که اسم حرف را بگوید .

بعد می توانیم چند نقطه در اختیارش بگذاریم ، تا با استفاده از نقطه ها « س » را « ش » ویا « ص » را « ض» و... کند ( سعی شود که حروف الفبا برجسته انتخاب شود .)

در انتها ، دانش آموزی که همه یا بیشترین حروف را درست تشخیص داده باشد ، برنده اعلام می شود .

نام بازی : میوه چینی

هدف : تقویت جمله سازی

وسایل لازم : مقوّاهای رنگی

شیوه اجرا : از مقوّای سبزرنگ ، دو درخت درست می کنیم . سپس از مقوّای قرمز وزرد و..... میوه هایی مثل سیب ، گلابی ، انار و ..... می بریم وکلمات یک جمله را روی آنها می نویسیم و به طور نامرتّب وبه هر درخت یک جمله آویزان

می کنیم . دانش آموزان را به دو گروه تقسیم می کنیم . از هر گروه یک نفر ، مقابل درخت می ایستد وبا چیدن میوه وقرار دادن آنها ، به ترتیب جمله ای می سازد . هرکس زودتر جمله را ساخت ، امتیاز می گیرد . بعد از اینکه همه افراد گروه ، جملاتی را ساختند ، امتیازات جمع بندی می شود و گروه برنده اعلام می گردد .

نام بازی : نردبان لغات

وسایل وابزار لازم : شاخه درخت ، سیب قرمز کاغذی ، نردبان کاغذی ، کارت لغات و تخته ماهوتی .

شیوه اجرا : شاخه درختی را که از کا غذ بریده اید ، روی تخته ماهوتی نصب کنید . یک سیب قرمز هم به شاخه بیفزایید . نردبان کاغذی راطوری در زیر شاخه درخت سنجاق کنید که سر نردبان ، نزدیک سیب قرمز قرار بگیرد . لغات دشوار درسی روز راروی چند کارت بنویسید . کارت ها را بین پلکان نردبان قرار دهید . لغات را یک به یک بخوانید ودر باره آنها در صورت نیاز ، با دانش آموزان بحث و گفتگو کنید . دانش آموزان به نوبت جلو تخته می آیند و لغات انتخاب شده را از پایین به بالای نردبان می خوانند ودر واقع از نردبان لغات بالا می روند .

هر دانش آموزی که بتواند بدون کمک وبدون اشتباه از نردبان بالا رود (بدون اینکه از نردبان سقوط کند ) وخود را به سیب قرمز برساند ، یک سیب قرمز کاغذی جایزه می گیرد .

 نام کتاب : کودک کلاس اوّلی من                                                   

تأ لیف وتدوین :مرتضی مجدفر

تو هم می تونی با ورود به سیستم، نظرت رو با ما به اشتراک بذاری...
نظرات: